Voor de beste gebruikservaring op deze website, gelieve een andere browser zoals Google Chrome of Mozilla Firefox te gebruiken.

X
Klantendienst

Zit je met een onbeantwoorde vraag? Geen nood, contacteer ons via het kanaal dat jij wenst en we helpen je steeds graag verder.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van betaling via domiciliëring?

Uw betalingen worden automatisch via de bank vereffend. Dit systeem biedt meerdere voordelen:

- Uw betalingen gebeuren iedere maand automatisch. Zo vermijdt u herinneringskosten.
- U kan afzien van de verzending van facturen en zo een bijdrage leveren tot de bescherming van het milieu.
- Er zijn minder documenten te beheren en u kan uw betalingen controleren


Ik heb een gesloten/verzegelde meter, een budgetmeter of een stroombegrenzer. Hoe verloopt de inschrijving?

U kan zich inschrijven via onze website of door een inschrijvingsformulier te downloaden. Let er wel op dat u aangeeft of u over een gesloten of verzegelde meter beschikt, of u een budgetmeter of stroombegrenzer heeft. 

Zodra u de bevestiging van uw contract heeft ontvangen, moet u uw distributienetbeheerder contacteren en een afspraak maken om de gesloten of verzegelde meter te laten openen, of de budgetmeter of stroombegrenzer te laten deactiveren of weg te laten halen.

Wat is het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas?

Het sociaal tarief is voordeliger dan het gewone tarief en wordt toegekend aan personen die onder een bepaalde categorie vallen.

Het sociaal tarief wordt tweemaal per jaar vastgelegd door de CREG – Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas - www.creg.be – op basis van de laagste commerciële tarieven van de elektriciteits- en gasleveranciers op de markt.

Personen die recht hebben op het sociaal tarief betalen geen meterhuur voor elektriciteit, noch voor aardgas.

Wat gebeurt er wanneer ik mijn facturen te laat betaal?

In overeenstemming met de regionale en federale wetgeving, betreffende het niet betalen van energiefacturen, en conform onze Algemene Verkoopsvoorwaarden verstuurt OCTA+ 3 dagen na de vervaldatum van de factuur een herinnering. De herinneringskosten worden aangerekend op de volgende voorschotfactuur.

Waarom werd het prosumententarief ingevoerd?

Alle netgebruikers betalen voor het gebruik van het elektriciteitsnet, op basis van de hoeveelheid elektriciteit die ze afnemen. Maar bij prosumenten die beschikken over een terugdraaiende elektriciteitsmeter, wordt de geïnjecteerde stroom in mindering gebracht van de afgenomen stroom. Daardoor krijgen ze veel minder netkosten aangerekend dan andere netgebruikers. Het prosumententarief werkt die onrechtvaardigheid weg.

Contacteer ons

Over welke energie gaat je vraag?

Icone Téléphone

Bel ons

Kies eerst je energie hierboven

02/851 01 51

02/257 46 18

Icone Whatsapp

Whatsapp

Chatten

Onze vestigingen

OCTA+ Vilvoorde

OCTA+ Energie nv – BE 0401.934.742 OCTA+ Mazout nv – BE 0437.727.445 Schaarbeeklei 600 1800 Vilvoorde
Kaart

OCTA+ Mariembourg (Couvin)

Patigny Mazout nv – BE 0884.077.695 Rue des Mousquetaires Gris 33 Mariembourg 5660
Kaart

OCTA+ Liège

OCTA+ Liège/Ardennes nv – BE 0538.866.078 Rue de l'ïle Monsin 23 Luik 4020
Kaart
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #